Mobile  Yas  -   Mohammadi

Mobile Yas - Mohammadi

miladmohammadi1392@yahoo.com
Mobile  Yas  -   Mohammadi

Mobile Yas - Mohammadi

miladmohammadi1392@yahoo.com

انقلابی به سبک هواوی Mate 10 Pro ؛ پرچمداری مقتدر و البته فهمیده!


کمپانی هوآوی یک هدف مشخص دارد: تسط به دنیای اسمارت فون ها همانطور که از ابتدا انتظار داشتیم، آمار ماه گذشته نشان می دهد که این غیر واقعی نیست. طبیعتاً سامسونگ هنوز پیش رو است. اما قطعا این هدف برای هوآوی خارج از دسترس نیست. اما Mate 10 Pro جدید چه چیزی در مورد سیر تکاملی شرکت می گوید؟

در این مطلب قصد داریم  اسمارت فون Huawei Mate 10 Pro را مورد بررسی قرار دهیم

شاید چیزی که هم اکنون روشن باشد این است که سازنده چینی کودتایی را با Huawei Mate 10 Pro به ارمغان آورده است. هنگامی که شما Mate 10 Pro را در دست خود نگه دارید، مطمئنا هیجان زده می شوید.

اسمارت فون جدید هوآوی بطور واضح تکامل این شرکت را به تصویر می کشد، و شما به سرعت متوجه خواهید شد که مسیر شرکت همواره رو به رشد است. در ابتدا، این شرکت برای کپی کردن غول های صنعت دیگر (عمدتا اپل) مورد انتقاد قابل توجهی قرار داشت، هرچند که آن برای پیشرفت اولیه اش مفید بوده است. با این حال، این شرکت چینی مسیر خود را پیدا کرد و به سمت مستقل شدن پیش رفت. تا جایی که هم اکنون Mate 10 Pro اثبات قابل توجه آن است. دو تا چهار سال پیش، گوشی های تولید کننده این شرکت قادر نبودند با سامسونگ و اپلیکیشن های فوق العاده اپل رقابت کنند، اما امروز حتی در برخی موارد از آنها پیشی می گیرند.

1-6 انقلابی به سبک هواوی Mate 10 Pro ؛ پرچمداری مقتدر و البته فهمیده! %d8%aa%d9%84%d9%81%d9%86-%d9%87%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%87

Mate 10 Pro

یک طراحی قانع کننده

اول باید به طراحی Mate 10 Pro اشاره کرد که فوق العاده نوآورانه و جدید است. طراحی تا حدودی منحصر به فرد است و می دانیم که تا کنون در مورد گوشی های هوشمند هوآوی نمی توانستیم چنین چیزی بگوئیم. سازنده یک نوار برجسته در قسمت دوربین در پشت قرار داده است، که به طور قابل توجهی از رقابت خارج می شود و ضمناً ظاهری چشمگیر و مجزا دارد.

همانطور که قبلا در OnePlus 5 بررسی کردیم: گوشی های هوشمند کمتر و کمتر متفاوت هستند. طراحی کمتر اهمیت دارد، و بیشتر روی نرم افزار و ویژگی های آن تمرکز می شود. در حال حاضر تنها جزئیات کوچک زبان طراحی سازنده را بیان می کنند. هوآوی نیز این موضوع را درک کرده است و فقط روی طراحی گوشی هوشمند تمرکز نکرده است.

ویژگی ها و امکانات وسوسه انگیز

اگر از طراحی این گوشی بگذریم، صحبت از نرم افزارها و ویژگی های آن به میان می آید. هوآوی می داند که چگونه در این زمینه نیز به تکامل برسد. بطور مثال رابط کاربری به طرز چشمگیری خوش نما تر شده است.

1-6 انقلابی به سبک هواوی Mate 10 Pro ؛ پرچمداری مقتدر و البته فهمیده! %d8%aa%d9%84%d9%81%d9%86-%d9%87%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%87

AI جدید در Mate 10 Pro در ابتدا در دوربین استفاده خواهد شد

این روزها همه جا صحبت از هوش مصنوعی (AI) است. بدیهی است که تولید کنندگان بیشتر و بیشتر از NPU ها استفاده می کنند پردازنده های همکاری که به تنهایی مسئول AI گوشی هوشمند هستند. چیپ Kirin 970 درونی این گوشی دارای NPU است. این در حال حاضر خیلی کارها را هنوز انجام نمی دهد. هوآوی یکی از اولین کسانی بود که این تکنولوژی را برای پردازنده اسمارت فون در IFA امسال معرفی کرد. هوآوی عمدتا از آن برای پردازش تصاویر و بهینه سازی دوربین استفاده می کند و ظاهرا به خوبی کار می کند. در آینده، این AI نیز در برنامه های شخص ثالث فعال خواهد شد و این فرصت ها اکنون بی حد و حصر هستند.

با این حال، هوآوی از نوآوری های جدیدی استفاده می کند که Mate 10 Pro را از نظر فنی در دسته بندی برتر گوشی های هوشمند قرار می دهد. این کمپانی چینی فقط سازنده گوشی های هوشمند نیست، بلکه در زمینه تکنولوژی بی سیم نیز فعالیت می کند که در حقیقت زمینه تخصصی هوآوی است و هنوز بسیاری از مناطق را با محصولات خود تجهیز می کند. البته این به طراحی گوشی های هوشمند آن کمک می کند و هوآوی در حال پیشروی در این زمینه است.

1-6 انقلابی به سبک هواوی Mate 10 Pro ؛ پرچمداری مقتدر و البته فهمیده! %d8%aa%d9%84%d9%81%d9%86-%d9%87%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%87

استفاده از گوشی هوشمند به عنوان یک کامپیوتر؟ دیگر رویای آینده نیست.

استراتژی محصول منطقی است؟

برای بسیاری از تولیدکنندگان دشوار است که محصولاتشان را در یک استراتژی مناسب و معقول نگه دارند. از یک طرف، شما می خواهید تنوع زیادی از گوشی های هوشمند در قفسه های فروشگاه ها داشته باشید و از سوی دیگر، نمی خواهید مشتریان را نیز گیج کنید. سامسونگ عمدتا موفقیت خود را در همان سالهای ابتدایی با استفاده از تاکتیکی خاصی به دست آورد که به طرز شگفت انگیزی برای این شرکت کار کرده است: یک مدل پرمیوم را به بازار عرضه کرد که همه در مورد آن صحبت می کنند و پس از آن بازار را غرق گوشی های ارزان قیمت کرد که همانند برند تجاری سامسونگ Galaxy است. تولیدکنندگان دیگر نیز سعی کرده اند از یک استراتژی مشابه استفاده کنند، اما متاسفانه شکست خورده اند و Huawei نیز از این قضیه مصون نمانده بود.

به عنوان مثال، هوآوی با مدل های Huawei P8 Lite 2017، P9 Lite 2017 و Nova Lite کاملا مشتری ها را سردرگم کرده بود. این سازنده چینی قبلا P8 Lite را برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ عرضه کرد و P9 Lite را در سال ۲۰۱۶٫ در سال ۲۰۱۷، مدل  P8 Lite بار دیگر در قفسه های فروشگاه با پسوند ۲۰۱۷ قرار گرفت و حتما این نام گزاری مدلها باعث گیج شدن مشتریان گردیده است.

1-6 انقلابی به سبک هواوی Mate 10 Pro ؛ پرچمداری مقتدر و البته فهمیده! %d8%aa%d9%84%d9%81%d9%86-%d9%87%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%87

نوار در پشت به Mate 10 Pro هویت منحصر به فرد آن است

با این حال، به نظر می رسد این وضع با Mate 10 Pro تغییر کرده است. سازنده چینی به طور همزمان Mate 10، Mate 10 Lite و Porsche Design Mate 10 را معرفی کرد. با این حال، تمام چهار گوشی هوشمند در یک بازار عرضه نمی شوند. به عنوان مثال، در اروپا، تمرکز بیشتر بر روی Mate 10 Pro است. مشتریان در آن بخش از جهان عمدتا علاقه مند به مدل های کیفیت بالا هستند، بنابراین مدل پرمیوم به بازار عرضه می شود که یک تصمیم گیری عاقلانه است. Mate 9 کاملا در وضعیت دیگری بود. Mate 9 Pro به طور رسمی در فروشگاه های آسیا تنها بود. برای Mate 10 Lite و Pro، در برخی از بازارهایی که هر دو در دسترس هستند بازاریابی بر روی نسخه Pro متمرکز خواهد شد.

سامسونگ استراتژی خود را در طول سالها بهبود بخشید و آن را قابل فهم تر کرد. سری های J، A، S و Note، نشانگر واضحی از کلاس گوشی های هوشمند آن می باشد. به نظر می رسد هوآوی نیز خود را با بازار سازگار کرده و استراتژی محصول خود را کارآمد تر می کند.

تجدید خاطره به سبک سونی +عکس

خبر خوش اینکه بالاخره سونی این سری را دوباره احیاء کرد و گوشی اکسپریا ال 2 را به صورت رسمی معرفی نمود؛ یک محصول مقرون به صرفه با دوربین سلفی زاویه باز و اسکنر اثر انگشت.

 به نقل از دیجی‌رو، در حال حاضر زمان نسبتاً زیادی از عرضه گوشی اکسپریا ال (Xperia L) شرکت سونی می گذرد و تنها مدل این سری در سال 2013 میلادی و در قالب یک محصول میان رده راهی بازار شده بود. اما خبر خوش اینکه بالاخره سونی این سری را دوباره احیاء کرد و گوشی اکسپریا ال 2 را به صورت رسمی معرفی نمود؛ یک محصول مقرون به صرفه با دوربین سلفی زاویه باز و اسکنر اثر انگشت.

طراحی

اکسپریا ال 2 هم مانند نمونه اولیه خود دارای بدنه ای از جنس پلاستیک می باشد. اما در این مدل جدید با پرداختی که بر روی بدنه انجام شده ظاهر آن بسیار زیباتر و شبیه به گوشی های فلزی شده است. سبک طراحی اکسپریا ال 2 برای دوست داران محصولات سونی بسیار آشنا بوده و این شرکت ژاپنی از همان سبک طراحی محبوب خود موسوم به Omnibalance بهره گرفته است. البته انحنایی که در قسمت پشتی بدنه به چشم می خورد یکی از نقاط تمایز اکسپریا ال 2 با دیگر محصولات مشابه است و پیش از این به ندرت چنین موردی را در طراحی گوشی های سونی شاهد بوده ایم. این تحدب جزئی به خوش دست‌تر شدن گوشی کمک شایانی کرده و البته فضا را برای تعبیه یک باتری بزرگ‌تر نیز مهیا نموده است. اسکنر اثر انگشت نیز در پشت بدنه تعبیه شده و دکمه پاور نیز مانند بسیاری از گوشی های اندرویدی در سمت راست قاب به چشم می خورد.

سخت افزار و دوربین

سخت افزار و قطعات داخلی گوشی جایی است که مقرون به صرفه بودن اکسپریا ال 2 کاملاً مشهود می باشد. این گوشی هوشمند مجهز به چیپ پردازشی چهار هسته ای MT6737 از محصولات مدیاتک است که با فرکانس 1.5 گیگاهرتز فعالیت می کند. 3 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی هم برای آن در نظر گرفته شده که البته امکان ارتقاء آن به وسیله کارت های حافظه میکرو اس دی وجود دارد. نمایشگر 5.5 اینچی اکسپریا ال 2 دارای وضوح تصویری 1280 در 720 پیکسلی است و با اینکه از کیفیت خوبی برخوردار است اما نباید انتظار زیادی از آن داشته باشید. یک باتری 3300 میلی آمپر ساعتی وظیف تأمین انرژی این گوشی را بر عهده دارد و با بهره گیری از حالت مصرف بهینه انرژی که سونی آن را Stamina Mode نامیده، می توانید به بهترین شکل از انرژی ذخیره شده در باتری استفاده کنید.

سونی همواره در محصولات خود تأکید زیادی بر روی کیفیت و قابلیت های دوربین دارد و اکسپریا ال 2 هم از این قاعده مستثنی نیست. در این گوشی شاهد یک لنز 13 مگاپیکسلی در پشت بدنه و یک لنز 8 مگاپیکسلی در جلوی آن هستیم که البته زاویه دید 120 درجه ای دوربین سلفی باعث شده تا امکان ثبت تصاویر سلفی گسترده و زیبا برای کاربران مهیا باشد.

تاریخ عرضه

اکسپریا ال 2 در اوایل ماه فوریه سال جاری میلادی (بهمن 96) در رنگ های مشکی، طلایی و صورتی در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت. قیمت این محصول هنوز به صورت دقیق مشخص نشده و با نزدیک شدن به زمان عرضه، قیمت آن نیز اعلام خواهد شد.

3 میلیارد بازدید روزانه کاربران از تلگرام

 – یکی از فعالان حوزه تبلیغات در فضای مجازی در زمینه تأثیر فیلترینگ تلگرام بر کسب و کارهای مجازی در ایران گفت: در این شبکه اجتماعی، ما فضایی با مخاطبان بسیار داشتیم و آمار ما نشان می‌دهد که در شهر تهران 66 درصد کاربران تلگرام روزانه بیشتر از یک ساعت و نیم در اینترنت حضور دارند.

 به نقل از عصر ایران، رضا نامی از فعالان حوزه تبلیغات در فضای مجازی گفت: جالب است بدانید که حداقل 80 درصد از این زمان را در حوزه شبکه‌ های اجتماعی به سر می‌برند که البته باید گفت در حال حاضر با توجه به الگوی رفتاری مخاطبان، شبکه‌ های اجتماعی در ایران تنها به اینستاگرام و تلگرام ختم می‌شود.

وی ادامه داد: در ایران کاربران تلگرام روزانه 2 تا 3 میلیارد بازدید محتوا از این شبکه اجتماعی دارند که این، یک فرصت بزرگ برای برندها و بویژه کسب و کارهای دیجیتال است تا به مخاطب دسترسی پیدا کنند. به‌ هرحال این کانال ارتباطی قوی تعریف شده بود و شرکت‌ های مختلف با برنامه‌ ریزی‌ های متعدد، هزینه‌ های بالایی انجام داده بودند تا نوع ارتباط خود را در تلگرام با مخاطب تعریف کنند ولی حالا همه این موارد به هم ریخته است. به هرحال تلگرام در مبحث دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی که موضوع روز است، یکی از بهترین راه‌های ارتباطی برای چنین بازاری در ایران محسوب می‌شد و با اینکه شرکت‌ ها و کسب و کارها برنامه‌ ریزی‌ های فراوانی کرده بودند، این ارتباط به یکباره قطع شد و حالا همه چیز به هم ریخته است.

در حال حاضر هم کاربران تلگرام سردرگم هستند و هم صاحبان کسب و کار مجازی و برندها چرا که تلگرام به جزئی از لایف استایل جامعه ما تبدیل شده بود و اگر فیلتر تلگرام ادامه یابد چون درحال حاضر جایگزینی برای این شبکه اجتماعی نداریم مردم دوباره باید به سمت وب سایت‌ ها یا اپ‌ ها می روند.

وی با اشاره به استفاده مردم از فیلتر شکن‌ ها نیز گفت: به‌ دنبال فیلتر تلگرام، به‌ دلیل اینکه مردم از وی پی ان ها (vpn) استفاده می‌کنند، تنها حدود 30 درصد از 2 تا 3 میلیارد بازدید روزانه تلگرام ما کمتر شده که البته باید گفت این موضوع در ضریب سی تی آر که نشان از کلیک تبلیغات ما دارد، تأثیر چندانی نداشته و حتی می‌توان گفت وضعیت بهتر هم شده است چون به هرحال مردم همچنان در تلگرام حضور دارند.(ضریب سی تی آر به این معناست که به‌ عنوان مثال اگر یک تبلیغ یک میلیون بار دیده شده ولی هزار بار کلیک خورده، این عدد هزار ضریب ما محسوب می‌شود.)

نامی تصریح کرد: اما البته همچنان نگران فیلتر تلگرام است و می‌گوید: اگر این شبکه اجتماعی، رفع فیلتر شود خیالمان راحت می‌شود ولی اگر این اتفاق نیفتد ما یک دوره‌ گذار 6 ماهه خواهیم داشت که مجبور به تحمل فشار زیادی خواهیم بود.

نامی از فعالان حوزه تبلیغات در فضای مجازی در زمینه عملکرد صدا و سیما نیز گفت: من اصلاً تلویزیون نمی‌بینم و نظری هم در این زمینه ندارم.

سامسونگ به طور رسمی از گوشی هوشمند گلکسی J2 پرو 2018 رونمایی کرد

 – شرکت سامسونگ سالیانه محصولات زیادی را در حوزه های مختلف روانه بازار می کند. این شرکت کره ای ساعاتی پیش از دستگاه پایین رده جدید خود یعنی گوشی هوشمند گلکسی J2 پرو رونمایی کرد. 

سامسونگ بعد از مدت ها انتظار و افشاگری های بی شمار، در نهایت تصمیم گرفت از محصول اقتصادی خود یعنی گلکسی J2 پرو رونمایی کند. در گذشته اطلاعات و تصاویر این گوشی هوشمند فاش شده بود، بنابراین معرفی این دستگاه جای تعجب ندارد. 

قدرت گوشی هوشمند گلکسی J2 پرو را پردازنده ای 4 هسته ای تامین می کند که دارای فرکانس 1.5 گیگاهرتز است. این محصول از 16 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد.

در این دستگاه شاهد حضور درگاه کارت حافظه خارجی نیز هستیم. سامسونگ در گلکسی J2 پرو از نمایشگر 5 اینچی با فناوری سوپر امولد بهره برده که دارای رزولوشن qHD است. 

سامسونگ برای این گوشی هوشمند 1.5 گیگابایت رم در نظر گرفته است. این دستگاه از دو سیم کارت پشتیبانی می کند. در بخش دوربین شاهد استفاده از سنسوری 8 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی و سنسوری 5 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی هستیم. هر دو دوربین از فلاش LED بهره می برند. سیستم عامل پیش فرض این دستگاه اندروید نوقا 7.0 است.

ظرفیت باتری مورد استفاده در گوشی هوشمند گلکسی J2 پرو برابر با 2600 میلی آمپر ساعت بوده که می توان آن را به راحتی تعویض کرد. این دستگاه از پورت micro USB بهره می برد. گلکسی J2 پرو از شبکه ارتباطی وای‌ فای 802.11 و بلوتوث 4.2 پشتیبانی می کند. بد نیست بدانید این گوشی هوشمند از وجود NFC و سنسور اثر انگشت بی بهره مانده است. 

گلکسی J2 پرو دارای ابعادی برابر با 143.8 در 72.3 در 8.4 میلی متر بوده و 153 گرم وزن دارد. سامسونگ برای خریداران این محصول سه رنگ مشکی، آبی و طلایی را در نظر گرفته است.

این گوشی هوشمند در کشورهای آسیای شرقی با قیمت 121 دلار به فروش می رسد.